Kariera w centrach usług – czy nadal ma przyszłość?
Sektor, który do niedawna chwalił się szybkim rozwojem, ostatnio częściej informuje o zwolnieniach niż o nowych projektach. To efekt transformacji, na której mogą skorzystać specjaliści.
– Wprawdzie dzisiaj firmy z naszego sektora zatrudniają na mniejszą skalę niż wcześniej, ale nadal tworzą nowe stanowiska – i to te bardziej złożone, których tak łatwo się nie oddaje – podkreśla w rozmowie z „Rzeczpospolitą” Paweł Panczyj, członek zarządu oraz dyrektor ds. strategii i rozwoju w Związku Liderów Sektora Usług Biznesowych (ABSL). Organizacji, która zrzesza większość inwestorów z tej branży.
Tę opinię potwierdza najnowsze badanie planów pracodawców przeprowadzone przez agencję zatrudnienia Randstad. Według niego to firmy z branży nowoczesnych usług dla biznesu (centra SSC/BPO) będą w II półroczu br. najczęściej szukać nowych pracowników. Podczas gdy ogółem 31 proc. pracodawców przewidywało wzrost zatrudnienia w kolejnych miesiącach, to w centrach SSC/BPO ten odsetek sięgał 37 proc. (dorównywało im tylko budownictwo). Co więcej, połowa centrów również w I połowie roku prowadziła rekrutacje na nowe stanowiska.
Globalny ekosystem
Jednak nowoczesne usługi dla biznesu wyróżniają się teraz nie tylko planami nowych rekrutacji. Także zwolnień. O ile w trzech poprzednich latach o redukcji zatrudnienia mówiło w czerwcowym badaniu Randstad około 3–5 proc. firm z branży SSC/BPO, o tyle teraz ograniczenie...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta